ridekálmán

Egy szerelő naplója

Egy szerelő naplója

Hogyan legyél vízálló.

2015. október 14. - Kálmán Rácz

Én úgy vagyok ezzel az esős témával mióta beruháztam néhány praktikus ruhadarabba, hogy egyre jobban élvezem. Valahogy ilyenkor az autósok jobban figyelnek a bicajosokra. A kerékpárosok is jobban figyelnek mindenre körülöttük és óvatosabban manővereznek. Kicsit lelassul a forgalom, de még így is mi bringások vagyunk a leggyorsabbak.

A bicajt már felkészítettük a csapadékosabb időre, felkerült a sárvédő, rákerült a laffantyú, fékpofák fullosak, a frissen beolajozott lánc már alig várja hogy körbenézzen a fogaskeréksor hegyein és völgyein. 

Az én sztorim:

Emlékszem még arra az időre amikor egy fogorvosi székbe hamarabb elcsábíthattak volna, mint hogy kimenjek az esőbe bringázni. Tavaly télen váratlan elhatározásból munkát és életmódot váltottam és mivel nem bírom a tétlenséget sokáig, néhány nap után be is álltam bringás futárnak. Mivel 2000-ben már egyszer kipróbáltam a bringásfutár mesterséget, úgy döntöttem, hogy most kicsit tudatosabban fogom csinálni.

Az első héten célba is vettem egy szimpatikus ruhaboltot, ahol vettem egy thermo kantáros nadrágot, egy thermo mezt, aláöltözőt. Bevásároltam az Endura kamáslimat,  vettem síkesztyűt is.  És mindezek tetejébe, vásároltam még egy nagyon mokány esőkabátot ami összecsomagolva akkora mint egy fél literes kulacs, így kis helyen elfér. Ezzel a szettel húztam ki a 2014-es telet. Tekerés közben thermo ruházat megalkotójáért ódákat zengtem. Tök jól szellőzik, jó a szélállósága, egyes speciális darabok, mint az enyém is, a vizet is jól tűrik. Ha nagyobb eső volt, rákaptam egy esőnacit, de akár aláöltözetként is használhatod. Arra figyelj, hogy ha a felső réteg nem szellőzik jól, akkor hamar beizzadsz alá! Ennek megelőzése céljára a legjobb megoldás a Rainlegs.

Így szerettem meg esőben is bringázni. 

62001_01.jpg

 

Ilyen a Rainlegs. Ha van lovad, azon is használhatod.

Kamásli:

Ha már az altestnél tartunk, van egy hiper érzékeny terület a kerékpárosok körében, ahol mindenki szeretné megtudni a tutit. Nézzük meg, milyen is az ideális kamásli. Ha stoplit viselsz akkor tudod, hogy ha nem felülről jön a víz, akkor beszivárog alulról. Az előző cikkben szereplő laffantyú, nagy, vagy inkább hatalmas segítség a felcsapódó víz mennyiségének a csökkentésére. Ezek után ha rászánod egyszer magad, és megveszed az esőálló kamáslit, akkor garantált a több órás védelem is. Fontos, ha enyhébb inkább csak szeles az időjárás, akkor válassz lazább anyagú, csak szélálló kamáslit, hogy a lábad tudjon szellőzni.

endura-road-overshoe-kamasli.jpg

Feltűnő darab, ami nem hátrány a morcos időben az Endura holdjáró csizmája.

Aláöltöző:

A felső testtel ugyan az a szitu. Alap, hogy használj aláöltöző. Apróság de ezen áll, vagy bukik a helyzet, ugyanis lehet a legjobb lélegző, vízlepergető anyagos kabátod, ha az alatta lévő réteg nem tud szellőzni és aláizzadsz. Az aláöltöző másik nagy előnye, hogy puha belső résszel rendelkezik, ami amellett, hogy melegít, egy kellemes érzést is nyújt amikor a bőröddel érintkezik. Mindenképpen akkor jó a méret, ha passzos.

Termogatya.

Szerintem a jó thermo gatya kantáros, így elkerülhetetlen, hogy megvédje a derekadat és sohasem csúszik le. Az ugye alap, hogy van benne betét. Készülj fel rá, hogy a minőségi ruházat 15000.- Ft tól kezdődik. Az elasztikus téli nadrágoknál ezek a legfontosabb opciók, fontossági sorrendben.

  • szélálló kivitel
  • betétes ülőrész kialakítás
  • pántos kivitel
  • víz és szélálló kialakítás

elastic-thermo-plus.jpg

Fontos, hogy mindig próbáld fel, anélkül meg ne vedd. Én az Elastic termékeivel meg vagyok elégedve, ráadásul hazai gyártmány, mi kell még a boldogsághoz? 

Térdvédő:

Az emberek döntöttek, a térdünket is meg kell védeni. Speciális neoprén térdmelegítővel bebiztosíthatod, hogy 10-20-30-40... tél után is vidáman fogod pörgetni a pedált. Nem érdemes kipróbálni, hogy milyen lesz az élmény anélkül. A hideg szélnek a térd és a kéz van kitéve legjobban, egy egyszerű ruhára vehető térdvédővel megoldhatod.

terd.jpg

 

 Kesztyű:

Egy oviba jártak a kamáslival. Szintén alaptartozék a hidegben. egyénfüggő, de 10 fok alatt már elfér a spéci, víz és szélálló téli kesztyű. Szokták mondani, hogy a végtagokat védjük meg alaposan. Ennek a mondatnak minden szava igaz. Egy ronggyá ázott téli kesztyű porig rombolja a komfortérzetedet. egyszer szánd rá a pénzt, és áldani fogod azt a percet amikor így döntöttél. Figyeld mindig, hogy a kesztyűn fel legyen tüntetve, hány mm-ig vízálló. 3000mm az már elég jónak tűnhet. A komoly gyártót pontos leírást adnak meg a termékeikhez. Ezek hiányában, inkább válassz más márkát.

14585371_1277917692259672_1705047954_n.jpg

Chiba szélálló kesztyűje.

s-l1600.jpg

Mechanix erős igénybevételre tervezett szélálló kesztyűje.

14593756_1277917658926342_2033826328_n.jpg

Alex szél és vízálló kesztyűje

 

Maszk, sapka sisak alá:

Nagy hidegben én szeretem a maszkor hordani. A testem hőjét keringeti, kényelmes érzetet kelt, és még a mocskot is megszűri. Van akinek bepárásodik túlságosan alatta, de egyre több embert látok maszkban tekerni. Egy biztos, védi az arcüregedet.A Respronál jobbat nem találsz. A lehetőségekhez képest a legkényelmesebb viselet.

nitesight-mask_v2_large.jpg

 

A sisak alá vehető sapka tovább növeli a komfort érzetedet, a thermo anyag jól szellőzik, egyes darabok még a füledet is védik.

elastic-thermo-sapka-sisak-ala.jpg

Ha megtetszett valamelyik ruhadarab, megvásárolhatod a Strike Bike bicikliboltban, Budapesten a Kazinczy u. 12. szám alatt.

RK

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ridekalman.blog.hu/api/trackback/id/tr387966174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása