ridekálmán

Egy szerelő naplója

Egy szerelő naplója

Murphy bringát vesz

2017. február 22. - Kálmán Rácz

Ismered Murphy törvényét? Nem, nem úgy mondta, hogy ami elromolhat, az el is romlik.

Murphy azt mondta, hogy ami megtörténhet, az előbb vagy utóbb meg fog, akárcsak a Csillagok közt. . De az hogy ez a történet jó, vagy csak tanulságos véget ér, az rajtunk múlik.

 

Murphy vagy Murphylla, egy szép napon rákapott a bicajozás ízére. Bele is ugrott rögtön az Osztrák bringabizniszbe és vásárolt magának egy már legendásnak számító Puch clubman-bringát.

15mai17_clubman.jpg

A romantikus külső, árván hagyott, ízületi bántalmakban szenvedő szeretetre éhes kisbicaj lelket takart, de ő ezt akkor még nem tudta, csak hajtotta és hajtotta. Ahelyett, hogy gondos gazdiként elvitte volna a járgányt egy alapos wellnessre, haját kieresztve, kabátját kigombolva tekerte napról napra a vélhetően születése óta eredeti zsírjában forgó masinát. Ez Murphy öngólja volt. Eddig senki sem firtatta, de szegény M. minden méteren önmagát szívatta.

 

Murphy spórolni szeretet volna, de arra most fog rájönni, hogy az nem úgy kezdődik, hogy nem költ, hanem úgy, hogy megtalálja a legjobb minőséget és amire valóban szüksége van.

 

Valójában, itt kezdődik a REZSICSÖKI. Számoljunk picit utána és ne dobjuk ki a régi bicajt egyből a kukába.

 

Mielőtt megvennéd a bringát.

Ugorj fel egy Bringás Tinderre pl JÓFOGÁS és nézd át a napi ajánlatokat. Fotó elég sok mindenről árulkodik, elképzelhetetlen pl hogy egy kívülről elhanyagolt bringa műszakilag majd egyben lesz teljesen, viszont a pimpelt, parfümillatú daraboknak sem szabad egyből nekimenni. Érdemes egy rutinos bicajosnak megmutatni, ha például behozod hozzám a Strike bike-ba, pillanatok alatt megmondom, hogy vágyálmaid megtestesítőjére bukkantál, vagy csak egy cuki fali díszre, amit pillangó módjára, hagyni kell inkább elrepülni.

Ha már megtaláltad a társadat, akár csak egy jó kapcsolattal, foglalkozni kell, gondoskodni, szeretetet adni neki olaj, levegő és törlőrongy formájában, néhanapján el kell vinni wellnesszezni, moziba és diszkóba.

 

A te kicsi kincsed a biciklid fog hűséges fegyverhordozóként cipelni, így nem teheted meg vele, hogy csak kizsigereled, aztán amikor már kilehelte a lelkét, akkor úgy hagyod el mint a kifutópályát a gép.

Erre a pár alap, de annál fontosabb dologra ha odafigyelsz, pillanatok alatt KISSZAKIVÁ válhatsz.

 

A kerék mérete.

Aszfalton használandó bringában gondolkodunk, így válasszuk ha csak lehet a 622-(28-32) kerékméretet. Egyszerűen egy fordulat alatt több utat tesz meg, ezen felül minden akadályon úthibán könnyebben gördül át.

 

Felni.

Óvakodj a peremre ható fékkel szerelt acélfelnis bicajoktól. Egyszer mert nehéz (ha könnyíteni szeretnél a bringádon, a kerékkel kezd, mindig. Másrészt, mert a gyönyörű csillogó krómfelnin, esős időben szinte megszűnik a fékhatás. EZT VEDD KOMOLYAN KÉRLEK!

 

A váz mérete.

Legkonzekvensebb az átlépési magasság. Egyszerűen lépd át a vázat, vedd a lábad közé a felső csövet és ha a lágyék és a cső között van legalább 3-5cm, akkor az megfelelhet neked.

Itt találsz segítséget a vázméret kiválasztásához.

 

Kihajlott villa.

Néha elkerüli Murphy figyelmét ez a nem csekély tény. Ha a képen látható módon a villa hátra van hajolva, elképzelhető, hogy a váz alsó csöve is kapott. Akkor pedig felkészülhet hajdan volt vasdarabunk a reinkarnációra, pl gitártartó állványként, vagy bringaszékként.

villa.jpg

_por0237.JPG

 

Fékek.

Varró Dani stílusban egy vers a fékről, ami a kritikus pillanatban cserbenhagyott.

 

Nem fogott az első fék

Sziréna zúg, minden kék

Rábízom egy szerelőre

Hogy ne kerüljek temetőbe

 

Kicsit több komolyságot kérnénk.

A bowdenezés könnyedén mozogjon, a féktest ne lógjon össze vissza, a betétek megfelelő állapotban legyenek és a kar kompatibilis legyen a rendszerrel(ez sokszor alap hiba szokott lenni).

 

Gumik

A sorban hátra került, mert a köztudatban sincs nagyon elöl,a valóságban pedig senki sem szeret rá költeni, de a jó kapcsolat alapja( persze a bringakülsőről írok). Ettől az alkatrésztől függ a tapadás, a gördülési ellenállás, a defekt okozta bosszúság. Ha a legjobbat szeretnéd magadnak, vedd meg a legjobb külsőgumit a városba, ezek a PLUSZ felirattal ellátottak. 6000-13000.- Ft között van darabjuk. Ami nagyon fontos, hogy a nyomást legalább hetente ellenőrizd.

 

 

Hajtásrendszer állapota.

A karbantartottság itt is sok mindenről árulkodik, ezen felül a láncnyúlás megmérése is egyből elmondja, hogy mi a helyzet, hány kilométer van még benne. Ha már a tiéd a bringa, tartsd tisztán, olajozd meg FINOMAN, így nem csak magadnak spórolsz energiát, de az élettartamát is meghosszabbítod.

lancnyulas.jpg

 

Kényelmes nyereg.

Ha töri a feneked, az lehet hogy csak egyszerű beállítás kérdése. Egy apró tipp: A nyereg elejét és hátulját állítsd vízszintbe és a nyeregsínbe állítsd középre. Így teszteld

 

Próba.

Bárhonnan is vizsgáljuk tudományosan a kérdést, kipróbálás nélkül ne vegyél bringát, ha csak nem a falra szánod.

 

 

Bízom benne hogy segíthettem. Bármi kérdésed van, vagy szerelésre hoznád a bicajodat, csak keress meg. Tudd, hogy nálam cserebicajt is kaphatsz, ha leadod a sajátodat javításra!

 

R.K.

 

strikebike.hu

 

striebikeinfo@gmail.com

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ridekalman.blog.hu/api/trackback/id/tr8112279373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása